26. april 2018

SEO skader din konverteringsrate

Huskeliste til god SEO

  • Nævne søgeordet i de første 100 ord
  • Husk søgeordet i din overskrift
  • Skriv minimum 600 ord – gerne over 1.000

Huskeliste til konvertering

  • Fokusér å den besøgende

Mismatch

Det stemmer vist ikke helt overens, vel?

Heldigvis er der

De konverterende tekster som Google elsker

Tal i målgruppen sprog

10 måder at tilgodese Google og sælge dit produkt

1) Vend pyramiden 180 grader

Journalisthøjskolen underviser deres journalister i, at de skal bygge teksten op efter en pyramide. X kalder de det.

Som en kommende konverteringsspecialist, skal du vende det på hoved og starte med det vigtigste.

Derefter kan du komme ind på alt,

2) Løs et problem

Journalisthøjsk

3) Få opmærksomhed

Fanger noget af denne tekst dig?

Inden du begynder på din konverterende tekst, skal du få opmærksomhed. Og en skal du ikke spørge om, du skal stjæle den. Det kunne tøjbutikkernes sælgere godt lærer af. I stedet for at spørge “Kan jeg hjælpe med noget?”, skal du gå direkte ind og skabe værdi.

Du får opmærksomhed på følgende måder:

  • Fortæl noget opsigtsvækkende

Visuelle elementer skaber opmærksomhed, og her er følelser et godt sted at starte.

4) Find din unikke vinkel

I et marked hvor alle i princippet er ens, prøver alle at skille sig ud.

4) Vær skide sjov

I et marked hvor alle i princippet er ens, prøver alle at skille sig ud.

5) Hold hvad du lover

Med din title giver du et løfte, som du skal holde.

5) Relevans har aldrig været vigtigere

Hvorfor køber folk dine produkter?

5) Kategorisider er ikke relevante

Hvorfor køber folk dine produkter?