20. april 2018

Time spent on page er alt for overset

Må jeg se noget ID, bør jeg næsten spørge.

For at læse denne artikel, skal du være af en bestemt støbning. Døren står åben, og jeg skal ikke forhindre dig i at gå ind, men du kan hurtigt få nogle verbale tæsk, hvis du ikke passer ind.

Du bør arbejde med:

  • Google Analytics
  • SEO
  • SEM
  • Facebook
  • eller konverteringsoptimering.

Indrømmet: jeg er nybegynder – Send mig væk herfra

Du spiser Ahrefs data til morgenmad

Lige fra da jeg fik tanken, at nu skulle jeg skrive det første indlæg på Pecunias.dk, vidste jeg, at du var min målgruppe. Igennem hele indlægget har jeg haft dig for øje.

Artiklen er skrevet i dit sprog. Du ved, hvad CTR er, uden at jeg skal forklare det. Og nej, jeg fortæller det ikke. Du kan godt pille af, nybegynder.

Men ideen at skrive om bouncerate kom ikke fra Keyword Planner. Indsigten lå godt gemt på LinkedIn, hvor en fra min målgruppe tog et emne op.

Tak for ideen til

I starten af april måned skrev Sasa Kovacevic på LinkedIn, at Obsidian Digital havde lavet få ændringer, som fik bounceraten i bund.

Det fik mig til at tænke over, hvordan man kunne få en endnu lavere bouncerate.

7 ting, som fastholder dine besøgende

1. Tal samme sprog som din målgruppe

Du

1. Brug

Du

3. Hold dit løfte

I din annoncetekst har du måske skrevet

3. Giv dem noget genkendeligt, hvis du ikke er troværdig

Har du hørt om mig før? Mit gæt er, at du har hørt om PL & Partners,

4. Overrask

Selvfølgelig

5. Brug en omdiskuteret skrivestil

Lad mig fortælle dig en historie.

Den handler om Noah.

Han er online marketingmand og skriver sådan.

Han har fundet ud af, at folk bliver længere, hvis du skriver én sætning på én linje.

I copywriter verdenen kalder man det conversionational copy, jeg kalder det et dårligt forsøg på at skabe rytme og få folk til at læse det. Målet skal ikke være at få læsere, men at skabe effekt og indflydelse. Hvad nytter det eller?

Sasa om skrivestilen:

6. Godt indhold

This whole idea of an attention span is, I think, a misnomer. People have an infinite attention span if you are entertaining them.”- Jerry Seinfeld.

Har manden ret? Er budskabet om, at vi har kortere attention span en undskyldning, fordi vi ikke skaber godt nok indhold?

7. Motiver folk som en enarmet tyveknægt

Hvordan kan vi scrolle flere kilometer indhold på en skærm, der ikke er større end en lomme.

Designamnden hos Google mener, at vi bruger Facebook som en enarmet tyveknægt. Passer det virkelig?

Der er altid en undtagelse, som bekræfter reglen

Hvad gør vi med de generiske sider?

Kategorisider er generiske. Produktsider kan vi heller ikke altid regne med. På Coop.dk skriver de

  • Start forfra
  • Læs denne artikel fra Lasse Kjær

Hvad gør vi med de generiske sider?

Kategorisider er generiske. Produktsider kan vi heller ikke regne med.

Hvad kan du ellers lærer af denne artikel

Hvis du tænker dig om, kan du så fortælle, om du har skimtet eller læst? Har du scrollet ned over siden her, som du gør på Facebook, hvor du hele tiden leder efter noget relevant.

Facebook er som en enarmet tyveknægt. Vi bliver ved, indtil vi får jackpot. Derefter forsætter vi, og sådan bliver det ved.

Du leder efter noget, der er relevant for dig.

Har dette været relevant?

Gør dette nu 

Fortæl, om du fandt det relevant.

  1. Deltag i diskussionen på linkedin
  2. Se en killer-conversion side.

Sådan har du ikke fået den før.